داستان کوتاه

داستان کوتاه مجازی داستان نویسی خلاق داستان بلند از نویسندگان فارسی

داستان کوتاه

داستان کوتاه مجازی داستان نویسی خلاق داستان بلند از نویسندگان فارسی

درباره بلاگ
داستان کوتاه

در این پیج آثار داستانی کوتاه فارسی را بازنشر میکنیم. از شما دعوت بعمل می آوریم تا آثار داستانی خودتان را برایمان فرستاده تا با نام خودتان در وبلاگ بازنشر نماییم. #داستانک #داستان-کوتاه #داستان-بلند #داستان-نویسی-خلاق

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین مطالب
آخرین نظرات
۰۸ آذر ۹۹ ، ۰۱:۰۴

درجستجوی هیولا "پاگنده"

نشانه هایی از وجود پا گنده ها در ایران

چندی پیش در  اخبار استانی صداوسیمای گیلان شبکه باران  گزارشی مبنی بر مشاهدات جمعی از اهالی یک روستا پخش شد که مدعی بودند موجودی مشابه پاگنده رو دیده اند. درباره ی پاگنده ها در سراسر دنیامطالبی را مطالعه کردید و با این موجودات آشنا شدید . حال وقت آن رسیده تا به دنبال ردپاهایی از از #پاگنده ها در ایران بگردیم . درست شنیدید ، ایران . از دیرباز مردمان شمال ایران مشاهداتی در رابطه با این موجود را بازگو کرده اند ولی تا به امروز هیچ تحقیق جامع و کاملی در این باره انجام نگرفته است .
 ا چند نکته را باید به شما مخاطبان این وبلاگ بگوییم  تمامی مطالبی که می خوانید با توجه به مشاهدات عینی مردم نوشته شده است. تصور کنید در حال قدم زدن هستید و از مناظر لذت می برید . ناگهان احساس کنید که تنها نیستید و کسی در حال نگاه کردن به شماست . کمی که به اطراف خود نگاه می کنید در فاصله ای دور و میان درختان موجودی بلند قد و سیاه رنگ را می بینید که به شما خیره شده است . بسیاری از مشاهداتی که در ایران گزارش شده بسیار ناملموس و غیر قابل باور هستند ولی سعی شده تا بهترین ان ها را جدا کنیم و با هم به بررسی ان ها بپردازیم تا دروغ را از واقعیت تشخیص دهیم . 

از سال های دور مردم شمال ایران گزارش هایی را درباره ی مشاهده ی پاگنده ها ارائه کرده اند . از پیر گرفته تا جوان . داستان های زیادی وجود دارد و می گویند این موجودات خیالی نیستند و امروزه و یا شاید روزگاری در این کره ی خاکی می زیسته اند . 

در تحقیقاتی که توسط افراد عادی و نیمه حرفه ای در این حوزه انجام شده است مشخص شد وجود این موجود در ایران امکان پذیر می باشد . 


   ?   
چگونه پاگنده ها در ایران هستند ولی تاکنون گرفتار انسان ها نشده اند ؟

همانطور که می دانید جنگل های زیادی در شمال ایران وجود دارد . جنگل هایی که انبوه هستند و در مناطق کوهستانی قرار گرفته اند . برای کوهنوردان و جنگل نوردان حرفه ای نیز قسمت هایی وجود دارد که عبور کردن از آن ها بسیار دشوار است و تا به امروز هیچ انسانی را به خود ندیده اند . در اکثر فصول سرد و بارانی به هیچ عنوان نمیشه به این مناطق رفت . با توجه به ویژگی های فیزیکی پاگنده ها زندگی در این قسمت ها برای این موجودات به هیچ عنوان سخت نیست و خیلی راحت می توانند با مشکلات محیطی کنار بیایند . پوشش گیاهی انبوه و راه های ارتباطی کم باعث شده تا این موجودات در صورت وجود داشتن به راحتی استتار کنند و از انسان ها دور بمانند . 

غذای این موجودات هرچه که باشد در جنگل ها به وفور یافت می شود . غار های زیادی وجود دارد که بتوانند در آن ها زندگی کنند . رودخانه ها آب آشامیدنی این موجودات را تامین می کنند و باعث می شوند که بدون خارج شدن از جنگل در این محیط به زندگی خود ادامه دهند . 

یکی از مهم ترین دلایلی که این موجود تا به امروز کاملا در ایران کشف نشده باور نکردن وجودش از سوی مردم است . چگونه کسانی که به چیزی باور ندارند به دنبال کشف آن می روند ؟ در ادامه خواهید دید که چه کسانی در ایران به وجود این موجود باور داند و به دنبال آن هستند .

با توجه به موقعیت های جغرافیایی که این موجودات در آن ها مشاهده شده اند می توان گفت دو نوع پاگنده در ایران وجود دارد ، جنگلی و کوهستانی . طبق مشاهدات عینی اندازه ی گونه ی جنگلی بزرگ تر است و موی بدن آن تیره رنگ تر از گونه ی کوهستانی می باشد . منظور از گونه ی جنگلی این است که فقط در جنگل و یا حاشیه های آن زندگی می کند و یا دیده شده است . کوهستانی نیز فقط در کوهستان ها و دامنه های آن زندگی می کنند و دیده شده اند . 

در ایران نیز مانند دیگر نقاط دنیا تا به حال هیچ گزارشی مبنی بر صدمه دیدن انسان ها توسط پاگنده ها به دست نرسیده است . البته غیر از مورد  معروف  ربوده شدن دختربچه ی  تالشی در جنگلهای ارتفاعات غرب گیلان   ،  هرچند که آن مورد نیز  بطور مستقیم از پاگنده صدمه ای ندید  بلکه بخاطر ابتلا به  سِیل استخوانی و  دو هفته  آنفولانزا و  گمشدن   و اقامت در غار  و دور از آب پاک آشامیدنی و غذای مناسب و پوشاک  در اوج بارش،برف   بیمار شد  و  آسیب دید.   در ادامه ی مطلب  به این موضوع  به  حوصله میپردازیم.. 

در ادامه با توجه به گونه های جنگلی و کوهستانی به بررسی مناطقی که مشاهدات گزارش شده است خواهیم پرداخت.
_________________________


         Jangle    

مشاهدات در مناطق جنگلی

در شمال ایران باتوجه به جنگل های گسترده و انبوه آن مشاهدات زیادی صورت گرفته است . چه در شب و چه در روشنی روز . این جنگل ها مکان های بسیار مناسبی برای پنهان شدن به حساب می آید . رفت و آمد کم انسان ها نیز بستر خوبی را برای پاگنده ها فراهم کرده است تا کمتر مشاهده شوند . 

این موجودات در پنهان شدن بسیار ماهر هستند و تصور کنید در جنگل ها چگونه می توانند پنهان شوند . 

مردمان روستایی و مسافرانی که در مناطق جنگلی زندگی می کنند گزارشاتی را مبنی بر مشاهده ی پاگنده ها ارائه کرده اند . 


        Rocky    
مشاهدات در مناطق کوهستانی

گزارش ها در مناطق کوهستانی بسیار کمتر از جنگلی می باشد . دلیل آن شاید این باشد که محیط کوهستانی برای زندگی نسبت به جنگل مناسب تر نیست و یا تعداد پاگنده ها در این مناطق بسیار کمتر است . 

به هنگام طلوع خورشید ، بعد از ظهر و غروب خورشید بیشترین مشاهدات صورت گرفته است . 

اگر بخواهیم درباره ی وجود این پاگنده ها در ایران تحقیق کنیم ، مناطق جنگلی بهترین گزینه خواهند بود .
مشاهدات عینی و داستان ها پیرامون پاگنده های ایران
در این بخش به همراه هم درباره ی گزارش هایی که مردم عادی ارائه کرده اند می شنویم . به دلایل خاص نامی از این افراد برده نشده است . مشاهدات زیادی وجود دارد ولی ما یک حادثه مستند از اتفاقات روستای دورافتاده ای در ارتفاعات غرب گیلان داریم که بلطف  اعزام معلم آموزش پرورش در آنجا ومشاهداتش  ثبت  شده .  و همچنین سه گزارش مهم و قابل بررسی را برای شما نوشته ایم . 
ممکن است باور نکنید و شاید هم خود شما چنین تجربیاتی را داشته اید . 


     موقعیت  موارد  اخیر   
_______Gprs______
جنگل های شمال ایران | موقعیت : جنگل های گیلان به سمت شرق

این گزارش توسط مردی که به همراه دوستانش به جنگل های شمال ایران سفر کرده بود ارائه شده است .


  A   A   1  

    روز کامل را به همراه دوستانم در جنگل های گیلان به سمت شرق حرکت می کردیم . هوا بسیار مناسب بود و از سفر خود لذت می بردیم . به هنگام غروب ابرها در اسمان ظاهر شدند و مدتی بعد باران تندی شروع به باریدن کرد . 

من به همراه دو تن از دوستان دیگرم به دنبال محلی گشتیم تا زیر باران نمانیم . در ارتفاعات بالا تر درختی پیدا کردیم که به طور عجیبی قرار گرفته بود . دقیق نمی توانم توضیح بدهم که چگونه بود ولی بطور جالبی خم شده بود و توسط شاخه های آن سقفی طبیعی بوجود آمده بود . تصمیم گرفتیم تا زیر آن پناه بگیریم زیرا مکان مناسبی بود . مدتی گذشت و هوا کم کم تاریک شد و از شدت باران نیز کاسته شد . 

آتشی درست کردیم تا هم خشک شویم و هم غذاهایی که به همراه داشتیم را گرم کنیم . 

بعد از صرف شام در کنار آتش دراز کشیدیم تا استراحت کنیم و خود را برای فردا آماده کنیم . هوا کاملا تاریک شده بود . سکوت همه جا را فراگرفته بود و جنگل در آرامش فرو رفته بود که ناگهان صدای پایی را شنیدیم . آرام بود و ساکت . 
ناگهان از جلوی رویمان و در فاصله ی چند متری از آتش موجودی سیاه رنگ و بزرگ دوید و دور شد . به قدری سریع حرکت کرد که نتوانستیم تشخیص دهیم که چه بود . 

بعد ها که به این اتفاق فکر کردیم با خود گفتیم شاید یک خرس بوده ولی خرس بر روی دو پا نمی دود . 

شاید در مکانی که شب را گذرانده ایم در اصل در خانه ی این موجود بوده ایم . 


2_  گزینه دوم.    مستند  

        A    
       این مورد درباره ی گزارش یک معلم است که در اعزام به نقاط دورافتاده  برای گذراندن دوره ی تدریس مقدماتی خود  به  یک روستا  دورافتاده رفته است. روستای  دب پران "  در ارتفاعات تالش   ،هیچ جاده ی مشخص  و یا نقشه ی مفید و قابل استفاده ای از این مناطق صعب العبور و  دور افتاده در دسترس عموم نیست. بلکه تنها نقشه ی موجود توسط شرکتی خصوصی بنام آپادانا،  در سال 1360  تهیه شده و تا بیست و هشت کیلومتر قبل از روستا  در آن ترسیم شده  .   روستا  بسیار  دور از  دسترس  و کم جمعیت است.  برای تمامی مقاطع تحصیلی از اول دبستان تا کلاس دوازدهم و پیش دانشگاهی  تنها یک معلم به آنجا اعزام  شده است و این امر نیز بعد از سپری کردن دوره ی نیم سال تحصیلی اول  متوقف  و معلم مربوطه بدلیل  گزارشات پیرامون مشاهداتش طی شش ماه،  و چاپ آن در انتشارات استانی  بعنوان ستون حوادث هفته  در  بیست و چهارم اسفند ماه  1394،   توبیخ و به شهری دیگر  اعزام گردید.  

تمام اطلاعات و داشته های ما، همان هایی است که توسط معلم جوان و مومن  آموزش پرورش در فضای مجازی و روزنامه نشر یافته.  وی طی حضور در چند ماه  ابتدایی خود   مشاهداتش را  بصورت روزنویس  یادداشت کرد و  این  پیش زمینه ی  مستندات  مکتوب وی  بود  که در نهایت به یک تراژدی عظیم ختم گشت  و  در  زمستان سال 1394  زمانی که برف سنگینی در ارتفاعات کوههای تالش در غرب گیلان باریده بود ،  یکی از دانش آموزان کلاس اول دبستان در روستا  به دست موجودی ناشناخته  ربوده  میشود  و جستجوی همگانی آغاز میشود  و  پس از  پیدا شدن  دختر بچه در نقطه ای  دور افتاده و صعب العبور ،  تصاویری ثبت شد،  البته او را  در  قار  مخوف و  ناشناخته پیدا شد،البته  به حالت شوکه آوری  دخترک ضعیف و بیمار  شده بود.  پس از چاپ این ماجرا در روزنامه استانی گیلانه و همزمان در ستون حوادث هفته نامه  تالش خبربان،    توسط دادستانی و محیط زیست  تکذیب گردید،   اما  معلم حاضر در ماجرا  از   آن منطقه بازخواست و به شهر اردکان  تبعید گشت،    و وی دستنویس هایش را بعلاوه ی چند عکس از جای رد پای بزرگ در ورودی  قار   که در  خاک خیس و  نرم   فرومانده بود در وبلاگ معلم نیوز  منتشر نمود. تصاویری که از روزنوشت های ساده و همیشگی اش  گرفته  شده  و زیر جملاتی خاص، خط رنگی کشیده شده ،  جملات مورد نظر   مربوط به  مواردی است که تمام دفعات مشاهدات مرموز و مشکوک  وی  ذکر  شده  بوده .    و  این تصاویر  گویای  سندیت این ادعا  میباشد. روزنویس  مهر 1394 دلدارمنش  روستای دب پران



ضمنن پرونده ی درمانی دختربچه در بایگانی دو درمانگاه و بیمارستان دولتی موجود است که مطابقت دقیق با تاریخ ذکر شده توسط روزنامه های شمالی  دارد  و گویای  وخامت احوالات آن کودک میباشد.  
صدمات جسمی،  هیچکدام  ناشی از  ضربه و یا خراشیدگی و یا کوفتگی نبوده  و  بلکه  بدلیل ابتلا به بیماری نادر و عفونی ،  طی بازه ی پانزده روزه ی جستجو ،   به استخوان هایش رخنه  و  دختر را  زمینگیر  کرده بوده...  منشا  عفونت ناشناخته و به تشخیص متخصص نورافشان توکلی جوبنه"  پزشک معالج او  در بیمارستان دولتی رازی کلانشهر  رشت_ استان گیلان "   منشا عفونت را  ناشی از  ابتلا به بیماری  سِیل استخوانی تشخیص داده شده است.   
همچنین  کودک هرگز لب به سخن باز نکرده و تا مدتی بعد از ماجرا،   در بیمارستان اعصاب و روان  به نام  تیمارستان  شَفاه   در  کلانشهر رشت، استان گیلان"  بستری بوده است . از آن پس نیز خبری مستند از او  نداریم  اما برایش آرزوی سلامت میداریم..... _______
کدثبت خبری ؛453805 /الف  گیل خبربان _______
کد ثبت پرونده درمانی در بیمارستان دولتی پورسینای شهر رشت گیلان ؛  43500989 جیم__بیست و هشت اسفند 1394 لغایت بیست و شش فروردین 1395 ترخیص______
کد ثبت بایگانی بیمارستان دولتی ویژه ی موارد خونی و عفونی  بیمارستان رازی : -- اتاق انفرادی ب2 الف1153310_ اواخر فروردین1395_ورودیه ثبت گردیده___و....و... (تاریخ ترخیص قید نگشته تاکنون) Dc ____


     B          
جنگل های شمال ایران | استان مازندران ، اعماق جنگل ، سال 1386

یک جنگل بان محلی در فصل زمستان گزارش کرد که با موجودی ناشناخته برخورد داشته است . 

زمستان بود و برف شدیدی باریده بود . می توان گفت چندین متر . تصمیم گرفتم تا برای گشت زنی به جنگل بروم و تفنگ خود را نیز با خود بردم . در یک خط فرضی به سمت عمق جنگل رفتم . 

با نزدیک شدن به عصر باد شدیدی شروع به وزیدن کرد و با توجه به تجربه ی خودم از آب و هوا در این منطقه سعی کردم برگردم . 

از ارتفاعات که به سمت پایین حرکت می کردم در فاصله ی چند صد متری و شاید یک کیلومتری موجودی سیاه رنگ را دیدم که بر روی دو پا حرکت می کرد و به سمت اعماق جنگل باز می گشت . 

در طول خدمت خود به جنگل و در شغل جنگل بانی چنین موجودی را ندیدم . ابتدا فکر کردم که یک خرس است ولی به این فکر کردم که خرس بر روی دوپای خود حرکت نمی کند . 


شمال ایران | منطقه  ی فیلبند

چند سالی است که ردپاهایی از یک موجود ناشناخته و منتصب به پاگنده مشاهده می شود . در ادامه داستانی از یک نگهبان را در منطقه ی #فیلبند خواهید شنید . 

به دلیل بارش برف زیاد نتوانستم به خانه ی خود در شهر بازگردم . برف شدیدی می بارید . من حدود یک هفته را در اتاقک خود که یک کانکس بود سر کردم . 

بعد از گذشت چند روز در شب سعی کردم تا به بیرون بروم تا هوایی تازه کنم . در را باز کردم و همه جا را سیاه دیدم و به دلیل سرد بودن هوا دوباره به داخل بازگشتم . نیمه های شب از سوی روستا ( در این فصل کسی در این منطقه از فیلبند زندگی نمی کند ) صداهایی شنیدم . صدای برخورد سنگ با سقف خانه ها بود و در پی آن صدای جیغ هایی که مشخص نبود متعلق به چه حیوانی می باشد . ( این مورد ، پرتاب سنگ و صدای جیغ کاملا با اتفاقی که در کشور کانادا در مطلب قبلی در رابطه با پاگنده های دنیا خواندیم مطابقت دارد . ) 

این اتفاق تا صبح ادامه داشت و با طلوع خورشید همه جا ساکت شد . 

بعد از قطع شدن برف و مساعد شدن هوا به سمت شهر حرکت کردم . 


تحقیقات علمی پیرامون پاگنده های ایران

در سال های اخیر با پیدا شدن چندین مورد ردپا در شمال ایران و در جنگل ها و کوه های این منطقه تیم های کوهنوردی به دنبال این موجود هستند . تا کنون در کنار مشاهدات عینی ردپاهای زیادی یافت شده است و همین موضوع باعث شده تا افرادی عادی و حرفه ای در پی یافتن این موجود باشند . 

امروزه در سراسر جهان شاهد هستیم که مردم به دنبال یافتن پاگنده ها به جنگل ها و کوه ها می روند . 

می توان این انتظار را داشت که در آینده ای نه چندان دور خبری از یافته شدن یک پاگنده را خواهیم شنید . با پیشرفت در زمینه های تکنولوژی مانند رادار ها ، مکان یاب ها ، دوربین های دید در شب و ... ممکن است روزی با یک پاگنده برخورد کنیم . 

هنوز هیچ نیروی رسمی و یا دولتی در جهان و ایران به دنبال یافتن این موجود نرفته است . شاید به وجود آن باور ندارند و شاید نمی خواهند کسی از وجود داشتن آن با خبر شود . 


به دنبال پاگنده ها در تاریخ و فرهنگ ایران

اگر به شمال ایران سفر کنید و پای صحبت پیرمردان و پیر زنان بنشینید ممکن است داستان های زیادی را در رابطه با پاگنده ها بشنوید . داستان هایی که برای شما جالب است و شاید برای آن ها خاطره ای از گذشته باشد . 

در داستان ها و افسانه های کهن ایرانی از موجوداتی بزرگ به عنوان غول نام برده شده است که در جنگل ها زندگی می کرده اند . با نگاه به تاریخ و #فرهنگ ایران متوجه می شویم که این موجود زیاد غریبه نیست . شاید امروزه حضورش کم رنگ شده باشد ولی در گذشته حضوری پر رنگ داشته است . 

در میان مردمان نام های متفاوتی از این موجود وجود دارد . دب ، غول و ... 

اگر روزی یک پاگنده را دیدید نام اصلی او را از خودش بپرسید !!!
ممنوع التحقیق شدن برای یافتن این موجود در جهان

امروزه هیچ دولت و یا کشوری برای یافتن این موجود بودجه ای را اختصاص نمی دهد . هر تحقیق و یا جست و جویی که انجام می شود توسط مردم و با پول خودشان انجام می شود 

دلیلش چیست ؟ شاید نمی خواهند که مردم از کشف این موجود با خبر شوند . دلیلش هرچه باشد حقیقتی در پشت این موضوع نهفته است . 

برای یافتن پاگنده به سرزمین های شمالی ایران بروید ، پاگنده را پیدا کنید

شما نیز می توانید برای یافتن این موجود سعی و تلاش کنید و شاید موفق به یافتن یک پاگنده شوید . 

با تحقیق در رابطه با مکان هایی که یک پاگنده دیده شده موقعیت تقریبی این موجود را پیدا کنید و به دنبالش بروید . 

مطمئن باشید در صورت یافتن مدارکی از وجود داشتن این موجود  محیط زیست بر علیه شما و در جبهه ی مقابل شما خواهد بود  همانطور که در پرونده ی معروف سال 1394 روستای دیوبران یا "دب پران" در ارتفاعات  تالش  ثبت شد. طی آن معلمی اعزامی به منطقه ی محروم و  پرت   برای تکمیل رزومه ی کاری  وجود دارد و مستنداتی حیرت آور  که در ابتدا  کمی  به آن پرداختیم. 

چه نکاتی را در جست و جو باید رعایت کنیم ؟

این موجود کاملا ناشناخته است و به هنگام برخورد ممکن است اتفاقی ناگوار رخ بدهد . به هیچ عنوان تنهایی به این سفر نروید و گروهی سفر کنید . تمام تجهیزات ایمنی را برای سفر به همراه داشته باشید . 

غذا به مقدار کافی و همینطور آب را به همراه خود اشته باشید . 

سخن  وبلاگ   http://ilami.blog.ir
پاگنده ها می توانند در ایران باشند و می توانند هم وجود نداشته باشند . نظر شما چیست ؟ آیا تا به حال داستانی در این باره شنیده اید ؟ تجربه ای مشابه را داشته اید ؟ تجربه و داستان خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید . 

http://uppc.ir/do.php?imgf=161403691527132.png